Wednesday 29 October 2014

Latihan Persiapan Majlis Menyambut MB Selangor.





29 Okt 2014 – Alhamdulillah,sekali lagi KKWS menjalankan rutin latihan seperti biasa tetapi apa yang mengejutkan adalah semangat anak-anak KKWS yang sanggup hadir walaupan telah diberikan pelepasan oleh pihak pengurusan KKWS dari menghadiri latihan memandangkan minggu ini adalah minggu peperiksaan.

Latihan kali ini merupakan latihan terakhir untuk persediaan Majlis menyambut MB Selangor pada Sabtu ini di Karnival Mahabbah SRA Saujana Utama.

Tidak seperti kebiasaannya,latihan kali ini juga diselitkan dengan rentak lagu-lagu salingan seperti Can Mali Can, Selamat Pengantin Baru, Cik Mek Molek dan Joget Kelantan. Walaupan pertama kali memainkan rentak ini namun ahli-ahli terutama kanak-kanak memberi impak yang positif malah seperti sudah sebati dengan alunan lagu dan rentak lagu-lagu ini.

Inilah yang dikatakan,Bakat tu perlu dipupuk,baru la ia menjadi manfaat,seperti putik yang dijaga sehingga berkembang menjadi bunga yang mekar. Semoga hasil usaha murni ini terus mekar dan mewangi berkembang hingga ke seluruh nusantara, Insya ALLAH.

Untuk anda yang sudi melawat blog kami ini dan sentiasa menyokong perjalanan KKWS, pihak kami berbesar hati untuk berkongsi sedikit video latihan kami pada hari ini untuk santapan anda.. Balun!!!!

1 comment: