Saturday 6 December 2014

PERSEMBAHAN KAHWIN 6 DISEMBER 2014





6 Disember 2014 – Buat Pertama kalinya KKWS mengadakan persembahan dimajlis Perkahwinan. Perkahwinan ini merupakan majlis Abang kepada ahli KKWS sendiri.

Selain itu persembahan ini merupakan pendedahan awal kepada anak-anak KKWS memandangkan rata-rata mereka belum mempunyai pengalaman membuat persembahan dimajlis-majlis seperti ini.
Persembahan kali ini dibuka dengan paluan mengarak bersama pengantin dan paluan salingan yang berunsurkan lagu-lagu rakyat mengiringi majlis makan beradat. 

Alhamdulillah,majlis kali ini berjalan lancar dan secara tidak langsung membuka mata masyarakat sekitar yang seni kompang nyata masih relevan bagi majlis-majlis perkahwinan melayu khususnya dan majlis-majlis rasmi.

Pihak pengurusan KKWS ingin mengambil kesempatan ini ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak tuan rumah,khususnya kedua mempelai kerana sudi menjemput kami  sekaligus membantu usaha murni kami dalam memartabatkan kembali seni kompang dan seni-seni buadaya bangsa yang lain agar tidak terus ditelan zaman.

Kami doakan kedua mempelai terus tabah didalam menghadapi ranjau rumahtangga dan semoga kekal berbahagia hingga ke syurga, Insya Allah.

No comments:

Post a Comment