Monday 2 February 2015

Latihan Malam Thaipusam





2 Februari 2015 – Latihan pembukaan untuk bulan Februari 2015 dibuka dengan penuh meriah dan semangat dengan paluan Spirit Of KKWS yang dicipta sendiri oleh Pengerusi KKWS Saudara Wak Jibeng.

Paluan ini mempunyai keunikan yang tersendiri dan menambat hati anak-anak KKWS khususnya walaupun baru pertama kali mendengar dan memainkan paluan ini. Paluan ini adalah kombinasi paluan rancak yang menaikkan tempoh persembahan dan sekaligus menaikkan semangat pada pemain itu sendiri.

Latihan ini juga diteruskan dengan persiapan untuk majlis jemputan perkahwinan pada Ahad 8 Februari ini. Persiapan ini menyaksikan anak-anak dilatih memperkemaskan lagi teknik paluan dan menyelitkan nyanyian dan gerakan didalam persembahan.

Latihan ditamatkan pada tepat jam 11 malam dan disambung dengan perbincangan bagi melancarkan perjalanan untuk persembahan Ahad ini oleh barisan AJK KKWS. Perbincangan ini lebih menjurus kepada persediaan berkaitan pengangkutan dan pengurusan untuk persembahan memandangkan majlis tersebut dijalankan di Maju Junction,Kuala Lumpur  dan merupakan persembahan pertama KKWS luar dari Saujana Utama.

No comments:

Post a Comment