Sunday 8 February 2015

Maju Junction 8 Februari 2015


8 Februari 2015 – Alhamdulillah sekali lagi KKWS diberi kepercayaan untuk memeriahkan Majlis perkahwinan. Kali ini Majlis diadakan di Maju Junction, Kuala Lumpur.

Memandangkan Jarak yang agak jauh dengan saujana Utama, pihak pengurusan KKWS telah menyewa 2 buah van bagi melancarkan perjalanan Anak-anak KKWS untuk memenuhi undangan majlis kali ini.

Anak-Anak KKWS yang terlibat seramai 25 orang dan diiringi oleh 10 orang Ahli dewasa dan Ajk bertolak dari Saujana Utama pada jam 10.30 pagi dan tiba pada 11.30 pagi.

Anak-anak KKWS memulakan persembahan pada jam 1.30 tgh hari sebaik saja pengantin tiba dengan paluan Mengarak dan selawat. Dan diikuti paluan salingan yang mengiringi majlis persandingan dan makan beradat.

Majlis kali ini diserikan lagi dengan kunjungan dan kata-kata nasihat dari Cikgu Jalal dari Pasukan Jalal Kompang sebagai penyuntik semangat untuk anak-anak KKWS dalam memartabatkan budaya bangsa ini.


Persembahan KKWS selesai pada Jam 3 petang dengan wajah ceria anak-anak KKWS yang rata-ratanya ingin terus bersemangat untuk melibatkan diri dalam majlis seperti ini dimasa akan datang. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment