Friday 16 January 2015

LATIHAN 16 JANUARI 2015




16 Januari 2015 – Rutin latihan sekali lagi diadakan dengan paluan bergema seawal jam 9.00 malam oleh timbalan pengerusi saudara suhaimi. Kali ini anak-anak KKWS diberi ruang memimpin sendiri paluan mengikut susunan lagu yang telah dilatih sebelum ini.

Latihan kali ini menyaksikan kemajuan anak-anak ini dalam memimpin setiap paluan sekaligus membiasakan diri untuk kedepan.

Latihan diteruskan pula dengan 3 elemen seni yang lain tepat jam 10.00 malam. Latihan ketiga-tiga elemen ini turut disertai oelh barisan ajk-ajk yang telah dilantik semasa mesyuarat ajk yang lalu. Barisan AJK yang ada bukan sahaja membantu kepada pengurusan latihan setiap elemen tetapi juga turut berkongsi idea dan pengalaman untuk sama-sama melatih dan menanamkan minat anak-anak KKWS terhadap seni warisan bangsa ini. 

Latihan ini ditamatkan seperti biasa dengan pesanan dan penerangan oleh Ketua-ketua setiap elemen mengenai fokus utama perjalanan aktiviti ini dimasa akan datang demi melahirkan pelapis yang berkualiti dan bukan hanya sekadar kuantiti.

Semoga segala usaha KKWS dan pengorbanan jurulatih yang melatih secara sukarela ini diberkati  serta perjuangan ini diredhai Allah..Ameen.

No comments:

Post a Comment